2014. augusztus 25., hétfő

Afonyas lime-os torta


Ilyen volt...
... ilyen lett :)

Az alabbi sutemeny kooprodukcioban jott letre :)

Mazlim van, hogy a hazban csupa horgasz pasi lakik :)
Laci - az uj lakotarsunk - ugyanis zsenialis "bojlis" rutinnal helyrehozta a malort, amit ejtettem: a linzer tesztajabol kifelejtettem a tojassargajat, amire csak akkor jottem ra, amikor kivettem a hutobol, hogy kinyujtsam es betegyem a sutobe.
Laci szetkapta a tesztat, es mint Bruce Willis, puszta kezzel ujragyurta az egeszet :D
Meg egyszer halas koszonet erte :)

Mikozben a linzer mar megsult es a krem a hutoben pihent, Gaborral nekiestunk helyrehozni az asztalkat, amit reggel lottunk carbootsale-en.
Zsanialis megmozdulas - olyan, mint egy bolhapiac, es irto meno dolgokra lehet bukkanni :)
Szoval Gabor lecsiszolta, en lefestettem, es tudtam, hogy a sutemenyrol a kepek minden ketseget kizaroan ezen az asztalon fognak elkeszulni :)

Igy is lett!
Ez volt az elso alkalom, hogy az altalam keszult etelekrol a fotokat is magam keszithettem. Gabor segitett a fenyeket beallitani, onnantol fogva szabad volt elottem a palya :)
Nagyon kivancsi vagyok, mit gondoltok rola!

De akkor jojjon a recept - szuperhos produkcio nelkul :)

Hozzavalok

50 g porcukor (Angliaban icing sugar)
135 g liszt
30 g keseru kakaopor
100 g hideg vaj
1 tojas sargaja

200 g fehercsoki
120 ml tejszin
2 lime reszelt heja
1/2 lime leve
200 g kremsajt (mascarpone, vagy Angliaban soft cheese)
A tetejere pedig sok afonya :)

Elkeszites
1. Elsokent keszitsuk el a linzert. A cukrot keverjuk el a liszttel es a kakaoval, majd a vajat kockazzuk fel, es kezzel morzsoljuk el az egeszet. Ekkor kell hozzaadni a tojassargajat, majd az egeszet homogen allaguva gyurni :) Alufoliaba csomagoljuk es 30 percre betesszuk a hutobe.

2. Utana nyujtsuk ki a tesztat egy sutopapiron, majd tegyuk tepsibe (vagy piteformaba).
En egy kicsit csaltam, mert kivajazott formaba tettem a tesztat, es a kezemmel nyomkodtam bele - hagyva egy kis peremet neki (azt is az ujjaimmal csiniztem meg). Villaval megszurkaltam 4-5 helyen.
Nehezeket tettem ra  (sutopapirra tett szarazbab, rizs... en most egy keramia labost hasznaltam :)), es azzal sutottem 10 percig - ezt hivjuk "vakon sutesnek" :)
Azert csinalom, hogy a kozepe lapos maradjon, igy tudom majd beletenni a kremet.
10 perc utan leveszem a nehezeket, es ujabb 10 percig sutom.

3. A toltelekhez a tejszint es a fehercsokit kislabosba teszem, es a lime hejaval es levelel osszeolvasztom. Simara keverem, es amikor megvan, hagyom kihulni. Csak ezutan teszem bele a kremsajtot, hogy ne folyjon szet a toltelek.

Mire ezzel megvagyunk, biztos, hogy a teszta is kihul. Csak ekkor kanalazzuk ra a csokis finomsagot!
Megmosott, lecsepegtetett afonyaval diszitsuk, es nagyon jo etvaggyal fogyasszuk :)








Ha tetszett a bejegyzes, a facebook-on is megtalalsz! (persze, ha nem tetszett de keresel, akkor is :))

Ja, es az eredeti receptet a csakapuffin blogon talaltam :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése